Optimizing The Role Of Social Media As A Means Promotion Of Digital Marketing Of Tourism Ngenang Island Batam

Authors

  • Siska Amelia Maldin Manajemen Tata Hidangan, Politeknik Pariwisata Batam
  • Baktivillo Sianipar Politeknik Pariwisata Batam
  • Kartika Cahayani Politeknik Pariwisata Batam https://orcid.org/0009-0004-7729-0138
  • Benget Rosalina Manajemen Devisi Kamar, Politeknik Pariwisata Batam
  • Adrian Nathanael Setijono Manajemen Tata Hidangan, Politeknik Pariwisata Batam

DOI:

https://doi.org/10.59193/jkw.v3i1.362

Keywords:

Social Media, Promotion, Training, Tourism

Abstract

This Community Service activity inspires the people of Ngenang that Ngenang Island has its own appeal to be marketed through the use of social media to promote tourism activities and enhance the economy of its residents. In particular, this activity allows lecturers and students to collaborate in finding the best solutions to the problems faced by the community. This activity involves lecturers and students in carrying out their threefold duties.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Effendi, W. R., Lestari, L., & Renol, R. (2019). Strategi Pemerintah Dalam Mempromosikan Wisata Bersepeda Di Pulau Air Raja, Batam. Jurnal Dimensi, 8(2), 360–371. https://doi.org/10.33373/dms.v8i2.2169

Fatimah, Z., Siska Maldin, Baktivillo Sianipar, & Mohamad Nur Afriliandi Nasution. (2023). Pelatihan Koperasi Bagi Ibu-Ibu Pkk Dalam Menggerak Ukm Sektor Pariwisata Di Pulau Ngenang Kota Batam. Jurnal Keker Wisata, 1(1), 51–63. https://doi.org/10.59193/jkw.v1i1.86

Jalmaf, A. J., Sahusilawane, S., & Rehatta3, G. (2022). Pemanfaatan Media Sosial Sebagai Sarana Promosi Dalam Meningkatkan Jumlah Pengunjung Di Pantai Ngurbloat Maluku Tenggara. Jurnal Administrasi Terapan, 1(1), 1–5.

Lucia, M., Meiwinda, E. R., Kuswanto, J., & Baturaja, U. (2021). Potensi Media Sosial Sebagai Sarana Media Promosi Pariwisata Berbasis Partisipasi Masyarakat Desa Battu Winangun. Jurnal Pengabdian Masyarakat (ABDIMAS) Universitas Baturaja, 2(1), 58–63.

Maldin, S. A. (2022). WISATA TERPADU PULAU BELAKANG PADANG. 1(1), 12–16.

Maldin, S. A., Silitonga, F., Sianipar, B., Kartika Cahayani, Senop Putra Perwira, Ayu Dara Tista, & Ardiansyah Saputra. (2024). Penyuluhan Penggunaan Dan Pemanfaatan Sosial Media Bagi Masyarakat Pulau Lance Batam. Jurnal Keker Wisata, 2(2), 127–140. https://doi.org/10.59193/jkw.v2i2.247

Nurjanah, N. (2018). Pemanfaatan Media Sosial Masyarakat Sadar Wisata Dalam Mempromosikan Potensi Wisata Baru. Medium, 6(2), 39–50. https://doi.org/10.25299/medium.2018.vol6(2).2412

Permen ESDM No. 14 Tahun 2012. (2018). Berita Negara. Peraturan Menteri Kesehatan Republik Indonesia Nomor 4 Tahun 2018, 151(2), 10–17.

Purwanti, I. (2019). Strategi Kelompok Sadar Wisata dalam Penguatan Desa Wisata. JISIP: Jurnal Ilmu Sosial Dan Ilmu Politik, 8(3), 101–107. https://publikasi.unitri.ac.id/index.php/fisip/article/view/1792

Puslitabmas. (2022). Panduan Mekanisme Pendanaan Hibah Internal Kegiatan Penelitian, Pengabdian, & Publikasi Politeknik Pariwisata Batam.

Downloads

Published

2025-01-24

How to Cite

Maldin, S. A., Sianipar, B., Kartika Cahayani, Benget Rosalina, & Adrian Nathanael Setijono. (2025). Optimizing The Role Of Social Media As A Means Promotion Of Digital Marketing Of Tourism Ngenang Island Batam. JURNAL KEKER WISATA, 3(1), 8–17. https://doi.org/10.59193/jkw.v3i1.362

Issue

Section

JANUARI 2025

Most read articles by the same author(s)

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.